سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه نشانم بده ...

 

داشتم عکس های فیلم "گشت ارشاد" رو میدیدم. موضوعش اینه که چند تا بچه جنوب شهری میان بالاشهر و با ظاهر بسیجی و لباس فرم سپاه ملت رو به بخونه گشت ارشاد تلکه میکنن.
از این موارد تا به حال دور و برمون کم ندیدیم و نشنیدیم، بخصوص توی همین فتنه 88 که یه عده با لباس شخصی یا لباس فرم نیروهای مسلح تخلفاتی رو مرتکب شدند تا نیروی مسلح و بسیج رو بدنام کنند.

فیلم گشت ارشاد

به این فکر میکردم که چرا دستگاه نظامی مون اقدامی برای رفع این موضوع و این سوء استفاده ها نمی کنه؟
مثلا چرا باید بچه بسیجی ها وقتی توی ماموریت هستن لباس شخصی تنشون باشه؟
درسته هیچ حق و حقوقی بابت فعالیتشون توی بسیج بهشون داده نمیشه و جزو کادر رسمی نیروی نظامی مون نیستند ولی همیشه اولین کسانی که توی بحث های نظامی و تامین امنیت جلودار معرکه اند همین بچه بسیجی هان.
کتکش رو میخورن و شب بیداری و زحمت میکشن بدون اینکه توقعی داشته باشن یا نفع مادی براشون داشته باشه.
یا اینکه چرا باید لباس های فرم نیروهای نظامی اینقدر توی بازار (منظورم همین میدون حسن آباد تهرانه و البته خرده بازاهای دیگه) باید پر باشه که هر کسی از راه میرسه بتونه یکیش رو بخره و ازش سوء استفاده کنه؟
حداقل کاری که دستگاه نظامی مون میتونه برای جلوگیری از این سوء استفاده ها انجام بده اینه که تولید و فروش عمومی این قبیل لباس ها رو ممنوع کنه و خودش با بستن قرار داد با تولید کننده های این تیپ لباس ها، لباس های موردنیاز کادرش رو بهشون عرضه کنه.
گرچه در مورد عرضه این لباس ها به کادر نظامی این کار انجام میشه و از طریق خود دستگاه نظامی صورت میگیره، خب اون سمت ماجرا رو هم رعایت کنند، یعنی فقط خودشون بشن عرضه کننده این لباس ها.
یا اینکه هر کسی خواست ازین لباس ها خریداری کنه در قبال ارائه یک مدرک معتبر که نشون بده جزو کادر نظامی کشوره، اون لباس بهش عرضه بشه (گرچه این راه مقداری بهش خدشه وارده).
به هر حال به نظرم باید فکری به حالش بشه. شاید ظاهر امر بی اهمیت و پیش پا افتاده به نظر برسه ولی وقتی به عمق موضوع و اثرات بعدی ای که می تونه این قبیل سوء استفاده ها داشته باشه می بینیم همچین کم اهمیت هم نیست و تا یک معضل جدی نشده باید بهش پرداخته بشه ...